18:00

13 SANTE znaczy zdrowie - Domowy ser ala feta

Po raz kolejny przekonuję Was, że domowe jest lepsze. Chociaż na pewno i Wy już się o tym nie raz przekonaliście. Tym razem zrobimy ser. Coś ala feta bo i te w sklepach to nie są prawdziwe greckie fety niestety. Domową możemy zrobić mniej lub więcej słoną. I to jest plus tego sera.
 
 
 
Składniki :
  • * kostka dobrego twarogu około 250g , najlepiej żeby był twardszy 
  • * litr przegotowanej i ostudzonej wody
 
 
Przygotowanie :
Dokładnie rozpuszczamy sól w wodzie. Mieszamy około 5 minut. Wkładamy kostkę sera na 5-7 dni i co dzień obracamy ser w solance. Mój po 5 dniach jest idealny do jedzenia. Domowa feta nadaje się do kanapek, sałatek i dań na ciepło.
Zapraszam na stronę sklepu Sante 

0raz na FB Sante
Domowy Wyrób

15 komentarzy:

  1. Muszę zrobić :) Aż nabrałam ochoty na taką kanapeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób , zrób :) ja moją pokroiłam i wrzuciłam do oliwy :)

      Usuń
  2. Mi też się spodobała wizja domowego sera, wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. I to takie proste? naprawdę?:D Kurczaki, dziękuję Martuś za przepis!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie ta sklepowa feta jest zwykle za słona, a w takiej domowej wersji faktycznie mogłabym sama regulować jej słoność, super! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis ;)
    Tym bardziej, że te kupne sery mają mnóstwo niepotrzebnych dodatków i ulepszaczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i co najważniejsze możemy sobie sami dozować sól :)

      Usuń
  6. Zrobiłam ten ser. Nie miałam takiej soli, więc dałam morską. No i mój ser był półtłusty, zamiast tłusty więc się kruszyła przy krojeniu. Ale i tak jestem zadowolona :) Polecam niezdecydowanym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że przepis sprawdził się u Ciebie :)

      Usuń
  7. Czy twaróg w solance przechowujemy podczas moczenia w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
  8. A po tych 5-7 dniach jak przechowywać ten ser? Wyciągać z solanki czy nie???

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Magiczne życie Marty , Blogger